SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri midein nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak midein meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı azıcık daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi midein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik akışı katkısızlar.
Bu iki kavram, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişane daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yavuz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.